Eshab-ı kiramın her sözü senettir Asd10
Eshab-ı kiramın her sözü senettir Asd10
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 Eshab-ı kiramın her sözü senettir

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Cyber
SüperModeratör
SüperModeratör
Cyber



Başarı Puanı
Başarı Puanı:
Eshab-ı kiramın her sözü senettir Imgleft40/258Eshab-ı kiramın her sözü senettir Emptybarbleue  (40/258)

Eshab-ı kiramın her sözü senettir Empty
MesajKonu: Eshab-ı kiramın her sözü senettir   Eshab-ı kiramın her sözü senettir Icon_minitimePerş. Tem. 01, 2010 10:38 am

Sual: Eshab düşmanları diyor ki: (Bir hadisi Ali, imam-ı Hasan,
imam-ı Hüseyin, Selman, Ebu Zer, Miktad ve Ammar bin Yaser rivayet
ederse muteberdir, başkalarının sözüne itibar edilmez. Çünkü Peygamber,
(Benden rivayet olunan hadisler, dört kimseden zahir olabilir. Onların
beşincisi yoktur. Başkaları münafıktır) buyurdu. Bu münafıkları
Müslümanlar başına getirdiler. Eshabın hiçbiri, Resulullaha sual
soramazdı. Çünkü sual sormak âyetle yasak edilmişti. Yalnız Hazret-i Ali
sorardı.)
CEVAP
Ehl-i sünnet âlimleri tefsir ve hadis bilgisini, dört halife
içinden, en çok Hazret-i Ali’den almıştır. Çünkü, üç halife önce vefat
etti. Hazret-i Ebu Bekir, ilk imana geldiği, dini yaymakla vakit
geçirdiği, ahkam-ı islamiyeyi ve Müslümanların işlerini yapmaya
uğraştığı için, kendinden gelen haberler az oldu. Bundan dolayı, Ehl-i
sünnet âlimlerinin çoğu, bilgilerini Hazret-i Ali’den aldı. Hazret-i
Ali: (Benden istediğinizi sorunuz! Her âyet, gece mi, gündüz mü geldi,
savaşta mı, barışta mı, ovada mı, dağda mı geldi bilirim) buyurdu. (Her
âyetin ne için geldiğini bilirim. Her âyetin manasını sordum,
öğrendim, ezberledim, anlatırım. Bana sorun)buyurdu. İbni Mesud, (Kur’an-ı
kerim, yedi harf, yani yedi lugat üzerine geldi. Her harfinin iç ve
dış manaları vardır. Bu manaların hepsi Ali’dedir)
buyurdu. Ehl-i
sünnet âlimleri tefsir ve hadis-i şerif bilgilerini, İmam-ı Ali,
Hazret-i Hasan, Hüseyin ve Selman ile Ebu Zer’den öğrendikleri gibi,
Eshab-ı kiramın hepsinden de aldı. Hepsi yüksek idi, adil idi. (Mevduat-ül
Ulum)

Eshab-ı kiramın sayısı çoktur. Mekke fethinde 10 bin, Tebük’te 70 bin,
Veda haccında 90 bin ve Resulullah vefat ettiği zaman 124 binden ziyade
Sahabi mevcut idi. (Mevahib-i ledünniyye)

Resulullahın vefatında, 124 bin Sahabi vardı, hepsi de adil idi. (Envar
li-amel-il-ebrar)

Eshab-ı kirama sövmek haramdır. Büyük günahtır. Çünkü,124 bin Eshab-ı
kiramın hepsi müctehiddir. O savaşlarda, ictihadlarına uygun
davranmaları vacip idi ve öyle yaptılar.

İmam-ı Gazali hazretleri buyurdu ki:
İmam-ı Hasan’ın ve imam-ı Hüseyin’in nasıl şehid olduklarını ve Eshab-ı
kiram arasındaki savaşları anlatmak, yazmak haramdır. Çünkü, Eshab-ı
kiramdan herhangi birini kötülemeye, sevmemeye sebep olur. İslamiyet’i
sonradan gelenlere ulaştıran, onların hepsidir.
Onlardan birini
kötülemek, İslamiyet’i kötülemek, dini yıkmak olur. Müctehid her hadisle
amel eder. Eshab-ı kiramın her sözü senettir. (Ravdatül-Ulema)

İmam-ı a’zam hazretleri talebelerine buyurdu ki:
Eshab-ı kiramdan birinin sözü, benim ictihadıma uymazsa, benimkini
bırakın, sahabinin sözü ile amel edin!

Bunlar gösteriyor ki, Ehl-i sünnet âlimleri, Ehl-i beytin sözlerini
vesika olarak almışlar ve ilimlerini bu temel üzerine kurmuşlardı.
Çünkü, Ehl-i beyt ve bütün Eshab-ı kiram, hep Fahr-i âlemden
öğrendiklerini, yani hep aynı şeyleri söylemişlerdir. Onların
ictihadları arasındaki ayrılık, âyet-i kerime ve hadis-i şerifleri
değiştirmek demek değildir.

Hazret-i Ebu Bekir, Peygamberler hariç, insanların en üstünüdür.
Müslümanlıktan önce de, Allahü teâlânın lütfu ile, putlara tapmadı.
Bundan sonra, insanların en üstünü Hazret-i Ömer’dir. Sonra, iyilikler
hazinesi, haya, iman ve irfan kaynağı, Hazret-i Osman’dır. Bundan
sonra, şaşılacak üstünlükler sahibi, Allah’ın aslanı Hazret-i Ali,
sonra, en üstünleri Aşere-i mübeşşere, yani Cennet ile müjdelenen on
kişi, sonra, Bedir gazasındaki 313 kişi üstündür. Sonra Uhud
gazasındaki 700 kişinin hepsi, daha sonra da Biat-ür-rıdvan, yani ağaç
altında söz veren 1400 kişi üstündür. Ondan sonra da diğer Eshab-ı
kiramdır. Hepsi de Cennetliktir. (Hadid suresi 10)

Resul-i Ekrem efendimizin yolunda, can ve mallarını feda eden, Ona
yardım eden Eshab-ı kiramın hepsinin isimlerini, saygı ile, sevgi ile
söylemek vaciptir. Onların büyüklüğüne yakışmayan sözler söylemek asla
caiz değildir. İsimlerini saygısızca söylemek sapıklıktır. Resulullahı
sevenin, Onun Eshabının hepsini de sevmesi gerekir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Eshab-ı kiramın her sözü senettir
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Dinimizi Tanıyalım :: Dini Bilgiler-
Buraya geçin: