Network Marketing nedir? Asd10
Network Marketing nedir? Asd10
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 Network Marketing nedir?

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Cyber
SüperModeratör
SüperModeratör
Cyber



Başarı Puanı
Başarı Puanı:
Network Marketing nedir? Imgleft40/258Network Marketing nedir? Emptybarbleue  (40/258)

Network Marketing nedir? Empty
MesajKonu: Network Marketing nedir?   Network Marketing nedir? Icon_minitimePerş. Tem. 01, 2010 10:06 am

Networking nedir?

Network Marketing günümüzün en favori alışveriş aracı durumuna gelmek
üzeredir, burada üyelerin indirimli alışveriş yapabilecekleri ve tavsiye
ettikleri ürünlerden gelir kazanabilecekleri bir sistem
tanıtılmaktadır.

Çok katlı pazarlama ile bilgiler aşağıda bulunmaktadır.

Çok katlı pazarlama, doğrudan satışın geliştirilmiş bir türüdür.
Doğrudan satış, en bilinen tanımıyla, bir mal ya da hizmetin,
tüketicilere yüz yüze bir ilişkiyle ve genellikle de evlerde,
işyerlerinde ve perakende satış noktası sayılamayacak yerlerde, bir
satışçı tarafından anlatılarak pazarlandığı bir satış yöntemidir.

Çok katlı pazarlama ise, satışçıların, iki farklı faaliyetleri sonucunda
kazanç elde edebildikleri bir doğrudan satış türüdür. Bunlardan
birincisi, kişisel olarak yaptıkları satışlardan doğan kazanç; diğeri
de, uygulanan plana göre, ekiplerine kayıt ettikleri kişilerin ve sonra
da bu kişilerin kayıt ettiklerinin satışlarından doğan kazanç. Bu
nedenle çok katlı pazarlama, kişiye kendi bağımsız işini kurma ve
geliştirme şansını sunan bir olanaktır.

Ekonomiye Ne Gibi Yararlar Sağlar?

Çok katlı pazarlamanın, ekonomiye son derece önemli katkıları vardır.
Öncelikle, onbinlerce, yüzbinlerce insana, iş ve kazanç olanağı
sağlayarak, bu kişilerin eksik istihdamlarını önleyerek önemli bir değer
sağlar. Çok katlı pazarlama, bireylere son derece düşük maliyetle ve
kolaylıkla kendi işlerini başlatabilme olanağını sunar.

Konunun bir de diğer cephesi, yani, mal ve hizmet üreticileri cephesi
vardır. Buradan bakıldığında ise çok katlı pazarlamanın, ürünlere,
reklam gerekliliğinden ve raflardaki diğer ürünlerle rekabet etme
zorunluluğundan kurtulmuş olarak, süratle nihai tüketiciye ulaşmalarına
olanak verdiği görülür.

Çok katlı pazarlama, dünya üzerindeki her ülkede ve her toplumda
başarıyla uygulanabilen bir pazarlama yöntemidir.

Üretici Firmalara Neler Sağlar?

Çok katlı pazarlama yönteminin üretici firmalara sağladığı en büyük
avantaj, çok düşük bir başlangıç yatırımıyla binlerce, hatta onbinlerce
kişiden oluşan bir dağıtım ağına sahip olma ve yine çok düşük bir
maliyetle ürünleri dağıtma olanağı vermesidir.

Çok katlı pazarlama sistemini uygulayan bir firmanın dağıtım masrafları,
Distribütörlerine ödediği iskonto ve primlerden ibarettir. Bu dağıtım
masrafları da, geleneksel dağıtım tarzını (üst toptancı, ara toptancı,
perakendeci) kullanan bir firmanın üstlendiği dağıtım masraflarıyla
kıyaslanamayacak kadar düşüktür. Bu nedenle de çok katlı pazarlama,
üretici firmaya, geleneksel dağıtım tarzını kullanan firmalarla olan
fiyat rekabetinde çok önemli bir avantaj sağlar.

Öte yandan, çok katlı pazarlama firmasının dağıtım ağını aynı zamanda
bir nihai tüketiciler teşkilatı olarak görmek mümkündür. Onbinlerce
Distribütörden ve onların aile üyelerinden oluşan bu büyük topluluk,
doğal olarak birlikte çalıştıkları firmanın ürünlerini kullanırlar. Bu
da, firma için dev bir hazır müşteri portföyü demektir.

Dağıtım yöntemi olarak çok katlı pazarlamayı seçen bir şirketin,
geleneksel tarzda faaliyet gösteren bir firmanın hiç bir zaman
ulaşamayacağı en uzak ilçe ve köylere kadar uzanma olanağı vardır.
Geleneksel kanalların kullanıldığı yöntemde, ürünlerin gidebileceği
yerler büyük ölçüde toptancılar tarafından ve onların kendi ticari
beklentilerine uygun olarak belirlenirler. Oysa, herhangi bir yerde, bir
Distiribütörün yaşıyor olması dahi, o ürünün oraya erişebilmesi için
yeterlidir.

Ürünlerin tüketicilere tanıtımı bu dev dağıtım ağının üyeleri
aracılığıyla ve yüz yüze yapıldığı için, çok katlı pazarlama firmasının
reklam harcamaları da çok düşüktür. Kullanılan bu yüz yüze tanıtım aynı
zamanda gerçek hedef kitleye yönelik olduğu için de son derece etkin ve
verimli bir tanıtımdır. Bu stratejik seçim, ürünlerin fiyatlarının düşük
seviyelerde tutulabilmesine olanak veren ve çok katlı pazarlama
firmasına rekabet karşısında avantaj sağlayan diğer bir unsurdur.

Çok katlı pazarlamanın firmaya sağladığı bir başka yarar da, bir cins
"görünmezlik" altında faaliyet gösterilebilme olanağı sağlamasıdır.
Ürünleri raflara çıkmadığı ve kitle tanıtım araçlarını kullanmadıkları
için rakipleri, bu tür firmaları izlemekte güçlük çekerler. Bu,
özellikle de lansman döneminde olan bir firmaya önemli bir nefes alma
fırsatı verir. Rakipleri, pazara yeni giren bu firmanın stratejilerini
öğrenip tepki gösterinceye kadar firma, pazarda ayakları üzerinde durma
aşamasına gelmiştir bile.

Uygulayanlara Neler Sağlar?

Çok katlı pazarlama sistemini seçmiş bir firmanın ekibine kayıt olan bir
kişinin elde ettiği ilk avantaj, kendisinin ve ailesinin ihtiyacı olan
ürünleri tüketici fiyatı yerine iskontolu, toptan fiyat üzerinden
alabilmesidir. Bu, firmadan firmaya değişmekle birlikte, genellikle % 20
ile % 50 arasında indirimli bir alışveriş olanağı demektir. Bu yarar,
bir tüketici olarak elde edilen yarardır ve geniş bir ürün yelpazesine
sahip olup bir ailenin çeşitli ihtiyaçlarını karşılayabilen bir firmanın
ekibinde bulunan çok katlı pazarlamacılar için asla küçümsenmeyecek bir
avantajdır.

İkinci avantaj, satış yaptıkça gelir hanesine yazılacak olan satış
karıdır. Bu kazanç, özellikle faaliyete yeni başlandığı, henüz ekibin
oluşmadığı ilk aylarda gelirin önemli bir bölümünü oluşturur. Çok katlı
pazarlamada kapı kapı dolaşarak satış yapılması beklenmediği ve hatta
çoğu zaman teşvik de edilmediği için, çok katlı pazarlamacı satışlarını
yakın çevresinde yoğunlaştırır; kolay satış gerçekleştirip yüksek kazanç
elde eder.

Üçüncü ve aslında en önemli yarar ise ekip oluşturması sonucunda,
firmanın teşvik planına ve ekibin performansına göre elde edilecek olan
iskontolar ve primlerdir. Çok katlı pazarlama sisteminin motoru, itici
gücü, bu iskonto ve primlerdir. Bir başka deyişle, çok katlı
pazarlamanın sunduğu iş olanağıdır. Ekip kurarak kazanılan iskonto ve
primler, çok katlı pazarlama sisteminin uygulandığı tüm ülkelerde gerçek
zenginler yaratmıştır.

Tüketicilere Neler Sağlar?

Çok katlı pazarlama sisteminin tüketicilere sunduğu en önemli avantaj,
dağıtım ve tanıtım harcamalarından yapılan büyük tasarruflar nedeniyle
ürünleri, çok ekonomik fiyatlara satın alabilmeleridir. Bu, tüketicinin
elde ettiği birinci avantajdır.

Tüketicinin ikinci avantajı, bu yolla satın alacağı ürünler hakkında
önceden çok ayrıntılı bilgilere sahip olabilmesidir. Ürünü satmakta olan
kişi, tüketicinin belki akrabasıdır, belki arkadaşıdır ama büyük
çoğunlukla yakın çevresinden bir kişidir. Tüketici, ürünlerle ilgili her
türlü bilgi verici dokümanı kendisinden alabilir; ayrıca çok katlı
pazarlamacı da, tüketiciye ürünlerle ilgili her hususu anlatabilir. Bu,
özellikle reklam bombardımanı altında şaşırmış günümüz tüketicisi için
çok özel bir hizmettir.

Çok katlı pazarlama sisteminin perakende kanalların gelişmediği
yörelerde yaşayan tüketicilere sağladığı en büyük avantajlardan biri,
onları ürünlere ulaşabilme ve ürünleri satın alabilme olanağına
kavuşturmasıdır. Böyle uzak yerlerde yaşayan tüketiciler, maddi
olanakları elverse dahi, perakende satış noktalarında ürünleri
bulamadıkları için satın alamazlar. Çok katlı pazarlama, tüketiciye bu
engeli aştıran bir yöntemdir.

Piramit Organizasyon Nedir?

En bilinen örneği zincir mektuplar olan piramit organizasyonlar, çok
katlı pazarlama uygulamalarıyla sıklıkla karıştırılırlar. Oysa bir
piramit organizasyon, gerçekte bir doğrudan satış yöntemi bile değildir.
Dünya Doğrudan Satış Dernekleri Federasyonu WFDSA'nın da ilan ettiği
gibi piramit organizasyonlar, bireyleri "dolandırma" amacıyla
kurulurlar.

Piramit organizasyona katılan bir kişinin genellikle yüklüce bir kayıt
ücreti yatırması gereklidir. Bu ücretin bir kısmı, kendisini sisteme
dahil eden kişiye, bir kısmı üstlerde yer alan diğerlerine, bir kısmı da
piramitin en tepesindeki kişiye ödenir. Piramiti oluşturan kutucukların
hepsi dolduğunda, en üstteki kişi ayrılır ve onun altındaki iki kişi,
iki ayrı piramitin en üst seviyesine yükselmiş olurlar. Böylece, en
üsttekiler ayrıldıkça, alt seviyelerde yer alanlar üstlere çıkarlar.
Ancak gerçek yaşamda bu "mutluluk zinciri" en alttaki kişinin en üste
ulaşmasından çok önce çöker.

Piramit organizasyon, piramiti kurarak baştan itibaren en üstlerde yer
alan birkaç kişiye büyük paralar kazandırır; fakat büyük bir çoğunluk,
yatırdığı kayıt ücretini bile çıkartamaz.

Piramit organizasyonlarda, bir ürünün ticareti söz konusu olmadığından
ortada yaratılan bir katma değer yoktur. Son yıllarda gerçek amaçlarını
gizlemek üzere ürün satışı yaptıklarını iddia eden piramit
organizasyonlar kurulmuştur. Ancak bu şirketlerin pazarladıklarını iddia
ettikleri ürünlerin gerçekte hiçbir ticari değeri bulunmamaktadır. Bu
nedenle de piramit organizasyonların kuruluş amacı, çok sayıda insanın
para kaybetmesi sonucunda az sayıda insanın para kazanmasıdır.

Piramit organizasyonlar, birçok ülkede yasaklanmışlardır. Çok katlı
pazarlama modelinin, piramit organizasyonlarla ilgisi yoktur. Piramit
organizasyonlar, doğrudan satış derneklerine üye kabul edilmezler.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Network Marketing nedir?
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Gladio Nedir?
» rüya nedir?
» Avrupa Birliği Nedir?

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Kariyer Dünyası :: Kariyer ve Kişisel Gelişim-
Buraya geçin: